Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Zarząd Budynków i Lokali Komunalnych w Gdyni zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony podmiotowej BIP zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej ZBiLK.
Dane teleadresowe jednostki :
Zarząd Budynków i Lokali Komunalnych w Gdyni
ul. Hugo Kołłątaja 1 , 81 – 332 Gdynia
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel. (058) 628-41-00
- Data publikacji strony internetowej: 2018-11-05
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-11-20
- zamieszczone na stronie publikacje w formie plików PDF nie są dostępne cyfrowo w całości,
- część dokumentów (w szczególności dokumenty zewnętrzne, np. oświadczenia majątkowe, oferty) jest dostępna wyłącznie w formie zeskanowanej,
- alternatywa w postaci tekstu -nie wszystkie pliki graficzne posiadają alternatywny tekst,
- niektóre materiały nie są zgodne z wymogami określonymi w ustawie o dostępności cyfrowej,
- Deklarację sporządzono dnia 2022-03-22
- Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu: (58) 628-41-22 . Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Uprzejmie informujemy, że zgodnie z art.18 z ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem udostępnienia cyfrowego wskazanej strony internetowej lub ich elementów, ewentualnie zapewnienia dostępu alternatywnego, na warunkach określonych w ustawie.
- dane osoby zgłaszającej żądanie,
- skazanie, o którą stronę internetową chodzi,
- sposób kontaktu.
Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, ZBiLK niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy ZBiLK odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej.
Stosownie do art. 18 ust. 8 ustawy do skarg rozpatrywanych w postępowaniach w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej stosuje się przepisy działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 r. poz. 2096 oraz z 2019 r. poz. 60 i 730). Przepisy te nie przewidują trybu odwoławczego w przypadku negatywnego rozpatrzenia skargi.
Jednakże po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można złożyć także do – Rzecznika Praw Obywatelskich www.rpo.gov.pl
Dostępność architektoniczna
- Do budynku prowadzi główne wejście znajdujące się od ulicy do którego osoby ze specjalnymi potrzebami: poruszające się na wózkach inwalidzkich, czy mające trudności z poruszaniem się, swobodnie się dostaną. Nad wejściami nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
- W budynku na każdym poziomie (3 piętro, 4 piętro oraz 7 piętro) znajduje się korytarz. Budynek posiada windę, nie posiada platform podjazdowych. W windach znajdują się numery wypisane w języku zrozumiałym dla osób niewidzących. W budynku znajdują się 2 windy, 1 z nich jest na tyle duża z łatwością wjedzie do niej osoba na wózku inwalidzkim.
- Toaleta dla osób ze szczególnymi potrzebami w tym poruszających się na wózku inwalidzkim znajduje się na 3 piętrze.
- Na terenie placówki są miejsca parkingowe, przeznaczone dla osób ze szczególnymi potrzebami.
- Osobami oddelegowanymi do udzielania informacji przy wejściu głównym są pracownicy Biura Obsługi Mieszkańców.
- Do placówki może wejść osoba z psem asystującym i psem przewodnikiem.
- W placówce nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.